Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Thursday, October 11, 2007

Frustrasjon

Frustrasjon. Det er akkurat det jeg føler nå. Frustrasjon over å ikke oppnå det jeg ønsker. Og grunnen til at jeg ikke oppnår det jeg ønsker er at jeg ønsker så mye. Og alt jeg ønsker tar tid.

Det er ikke så greit. Det er av og til vanskelig å fatte at jeg ikke kan få tid til alt jeg greide før. Da jobbet jeg fulltid og fikk gjort en hel masse på ettermiddagene og kveldene. Men det var før ungene kom til verden. Det er nesten som en annen tidsregning, det. "Før barn" og "Etter barn".

Ganske rart at man ikke greier å omstille seg til det å ikke ha all tiden for seg selv når det har gått snart 11 år siden førstemann kom til verden. Nummer to er snart 9 år, og sammen er de to guttene ganske lette å ha med å gjøre. De greier seg veldig mye alene. Men det er det der med fritidssysler, da. For selv om de går eller sykler til aktivitetene selv så er det alt det andre som forplikter oss foreldre. Et møte her, en kake som skal bakes der, en dugnad igjen, et loppemarked, ... Alt stjeler tid innimellom alt det daglige. Og jeg har jo sånt behov for å kunne holde på med hobbyene mine!!!

Derfor er jeg frustrert. Over å ikke rekke alt jeg ønsker.

No comments: