Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Tuesday, January 15, 2008

Godt nytt år....??

Joda, det er et godt nytt år så langt. Og det er jo det, da, at det er allerede kommet til midten av januar før jeg setter meg ned for å skrive noen ord. Eh! Ikke så rask i avtrekkeren med andre ord.

Året så langt har faktisk vært en utfordring. For meg personlig. Det er hodet mitt det er noe galt med. Hvis man kan kalle det galt. Det er i hvertfall ikke helt normalt. Jeg sliter nemlig med å tenke positivt om meg selv og det jeg gjør. Og ingenting blir gjort så lenge jeg er i denne tilstanden. Jeg blir veldig tiltaksløs. Jeg skyr alt og har ingen glede med å gjøre det jeg gjør. Jeg føler at jeg ikke mestrer noen ting som helst. Det er et ork å gjøre de daglige tingene, for det er så mye annet som gnager baki hodet mitt. Det er så mye jeg føler at jeg ikke greier, eller kommer til å greie. Jeg er redd for å feile. Og fordi jeg ikke får gjort noe når jeg er i denne tilstanden så feiler jeg på egentlig alt. Jeg strekker ikke til med det jeg skal og dermed føler jeg meg udugelig.

Jeg prøver å kvitte meg med alle ekstraoppgaver jeg har tatt på meg de senere årene. Jeg har allerede meldt fra om at jeg trekker meg fra noen verv allerede nå. Og jeg har lovt meg selv at nå er det nok for noen år framover. Har blitt spurt om å bli leder for noen andre grupper, men jeg har heldigvis greid å takke nei. Det har krevd så utrolig mye av tankene mine alle disse forskjellige vervene og oppgavene at nå får det være andre som tar litt mere ansvar.

Men selv om jeg kvitter meg med oppgaver så føler jeg at jeg likevel ikke mestrer det jeg sitter igjen med noe bedre. Jeg kommer stadig lenger ned i kjelleren med tankene mine. Jeg er udugelig. Ikke engang det daglige greier jeg! Jeg utsetter og utsetter og utsetter alt helt til jeg bare er nødt til å gjøre det. Og så blir det litt brannslukking her og litt brannslukking der. Ha, jeg greide det med nød og neppe igjen... Men så sliten man blir av slikt, da gitt. Jeg lever i en slags boble av tanker som gjør at boblen strekkes mer og mer. Når sprekker den?

Må jeg ha hjelp for å få orden på hodet mitt igjen, eller greier jeg dette selv? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje det er så enkelt som at jeg skal finne system i rotet i hverdagen. Eller at jeg bare må være mer effektiv. At jeg egentlig bare er lat og giddasløs og mangler et spark bak. Men hvem skal i så fall gi meg det sparket bak, og hvor lenge skal jeg vente på det??

2 comments:

Mette said...

Mange går omkring med tanker som dine. Det er svært at sortere og vælge blandt livets mange muligheder og ansvarsområder. For mange bliver mulighederne til problemer og ansvar bliver til belastning. Så er det vigtigt at huske: har jeg problemet, så har jeg også løsningen. Det er så godt at have nogen at sparre/diskutere livets mange dilemmer med; en partner, ven eller professionel.
Enhver løsning på et problem, starter med erkendelsen af at problemet er tilstede. Ofte kan det hjælpe at anskue problemet som en opgave som skal løses. At arbejde henimod at få et godt liv er menneskernes primære arbejdsopgave!

Jorunn said...

Hei!

Huff så trist å lese at du har så dårlige tanker om deg sjølv. Skulle så gjerne gitt deg mange gode ord, men du har nok hørt dei alle før. Håper du snart kommer ut av denne kneika, for den kritikken du gor deg sjølv, er nok ganske så ufortjent!

Du gjorde iallefall meg glad i dag, når du la igjen en så koselig kommentar i bloggen min! *klem*
Og ingen, ikkje en gang du, kan ta frå deg æra over kor flotte kort du lager. Har nettopp kikka ned på sida her, og nydelige kort alle sammen. Likte veldig godt fargesammensetningen din!!

Klem,
Jorunn