Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Wednesday, February 20, 2008

DT kort Lissie Design

Jeg har denne gangen slått to fluer i en smekk. Jeg fikk en bestilling på et kort til nok en 40-åring, og så fikk jeg brukt mange av de nye Lissie Design-stemplene mine. :)

Oppdraget gikk ut på å lage et kort til en dame som har en internasjonal lederstilling, som reiser mye gjennom jobben, og som privat også har mange baller i luften samtidig, og som elsker sjokoladekaker.

Jeg fant fram et stempel av et kart som jeg brukte som bakgrunnstempel på selve kortet. Så stemplet jeg kompassroser på den blå og beige kartongen. For å få disse ekstra fine har jeg her brukt et ramme-stempel fra Panduro som jeg klipte ut (derfor den takkete kanten). Jeg har også et stempel av en globus fra KH Design (i butikken min) og da følte jeg at jeg hadde tatt vare på det med reising internasjonalt.
Jeg har dessverre ikke stempel av en kake, men jeg har av en konfekteske, og det er jo sjokolade, da, tross alt! Tilda med blomsterkurv gjør det hele til et koselig kort. Dessuten den søte tagen (også Magnolia) med sløyfe.
Jeg holdt nesten på å glemme å personliggjøre kortet. Liker godt å sette navnet til mottageren på kortet, men fant ut at det i dette tilfellet ble litt for mye. Tok derfor bare forbokstaven og tallet. For at de skal komme godt fram har jeg brukt glitterlim på dem. Dessuten tegnet jeg rundt dem med hvit penn.
Hjørnestemplet og gratulerer-teksten er fra Lissie Design. Inni kortet har jeg brukt det samme hjørnestemplet pluss et lignende bare mindre. Har tegnet stiplete linjer mellom dem som en ramme. Har også brukt to blomsterswirler som går hver sin vei, pluss en liten tekst. Alle stemplene her er fra Lissie Design.
På baksiden har jeg brukt det samme stemplet av tagen som på forsiden. Har dessuten brukt et sommerfuglstempel fra Lissie Design som jeg har stemplet på den blå og beige kartongen som jeg også brukte på forsiden. Hjørnestemplene er de samme som på forsiden og innsiden. På denne måten har jeg fått en liten helhet fra første til siste side i kortet.
Det var alt for i dag, folkens. Jeg har fortsatt tre kort jeg må lage før ordreboken er tom, og forhåpentligvis får jeg gjort litt i dag.

Ha en flott dag alle som titter innom! Klem fra meg!

7 comments:

Jorunn said...

Heisann!!

Så lekkert og forseggjort kort! Snakk om å få det personlig!!
Herlig pynta på alle 4 sidene!!

klem,
Jorunn

Marte said...

Så herlige stempel, her skaljeg nok bestille noen!

Å ha noen kvelder når du har kommet igang med butikken vil jeg veldig gjerne! :) Deilig å ha god plass.. Dette blir spennende!!

Klem

Bente said...

Masse nydelig her!!!
Tusen takk for besøk på bloggen min!Det er kjempekoselig å få litt respons!
Hilsen Bente:=)

Maria said...

Titter bare innom for å ønske deg en fin og kreativ helg!
Kuule invitasjoner forresten..
Fredagshilsen fra Maria:-)

Marte said...

Tusen takk for kommentar! :) Selv bruker jeg sjokoladebrunt til alt mulig, den kartongen jeg helt klart bruker mest av :)

ha en fin dag du også!

Aud said...

Nydelig kort - herlig med rødt!

Er så glad du er fornøyd med stemplene - pakken med 6B er på vei fra USA nå, så i løpet av kommende uke skal den være hos deg!

Ha en fortsatt super helg! =D

Inger Marie said...

Nydelig kort og så utrolig flott pynta på alle sider.

Ha en fin mandag

God klem