Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Friday, February 08, 2008

Nok en LO

Jeg har lekt meg igjen. Denne gangen ble det en LO av... ta da; Hunden min!

Det er litt merkelig at det skal føles så mye lettere å starte scrapbooking med å lage LO'er av hunden min istedet for av barna mine. Eldstemann er nå 11 år og har ikke fått et eget album enda, mens hunden er knappe ni måneder og har allerede sitt eget album. For selvsagt måtte jeg gå hen og kjøpe et helt album for å ha de to LO'ene jeg har scrappet hittil, i.

For meg har alltid album vært et sted å fortelle en historie i. Jeg har som regel skrevet en del om bakgrunnen til hvorfor bildene ble tatt. Og jeg kunne liksom ikke helt holde meg unna den delen her heller. Jeg skrev en lang historie i et Word-dokument, og det var ikke så lett å få med alt på LO'en. Jeg måtte skrive ut dokumentet med ekstra små bokstaver for at den skulle få plass på siden. Vurderte en stund å lage en finurlig innretning med skjult tekst under det store bildet, men etter litt fram og tilbake syntes jeg denne løsningen er veldig 'meg'.

Og jeg har faktisk prøvd meg på litt maling også. Jeg kjøpte meg diverse Twinkling H20-maling og en vannpensel for et par uker siden, men hadde ikke hatt tid til å sette meg ned for å leke med det. Men da jeg skulle fargelegge teksten Sjarmtroll på siden av hjerte-bildet, så fant jeg ut at jeg skulle prøve malingen (istedet for fargeblyantene som jeg normalt velger). Og det var så morsomt å se den fine effekten med det skimmeret som er i denne malingen. Kjempeflott altså. Dessuten var det superenkelt å male med en vannpensel. Har aldri brukt det før, så dette var også nytt.

2 comments:

Inger Marie said...

Måtte flire litt når du sier at hunden har fått album og ikke barna.
Men LO´en av hunden er jo kjempe flott da...

Håper du har hatt en flott helg!!

Klem fra Inger Marie

Marte said...

Hei Kristin!

Kortet til Adrian var utrolig søtt. Kjenner meg litt igjen, satt iallefall litt med samme følelsen etter 14 innbydelser til 8års bursdag. Men,som du sier - det er jo verdt det. Kosen er det beste med kortlaging spør du meg ;)

Takk for ny inspirasjon - titt gjerne innom min ganske ferske blogg! :)

Godklem fra Marte