Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Friday, February 29, 2008

Scrapbook grunnkurs

Jeg var på grunnkurs i Scrapbooking på onsdagskvelden. Det var litt morsomt å skulle på kurs, for jeg har aldri vært på kurs i kortlaging eller scrapbooking før. Kurset ble holdt på Papertrends, og det var Nina Sundkøyen som holdt det (en av redaktørene i "Vi scrapper"-bladet).

Jeg er rimelig selvlært av alt jeg kan når det gjelder kortlaging. Jeg har plukket opp litt her og der ved å lese meg fram til det, og ved å prøve og feile selv. Og det er absolutt morsomt, det. Men nå som jeg skal starte egen butikk med kurstilbud fant jeg ut at det er best å sjekke ut hvordan det er å være på kurs selv.

Jeg storkoste meg sammen med likesinnede. Jeg lærte overhodet ikke noe nytt av teknikker. Men jeg fikk prøvd å lage to LO'er med en proff til stede. Og jeg fikk prøvd hvordan en LO blir med en overhead-ramme på seg. Og hvordan det er å scrappe i 8,5"x11". Kjekke ting å ha prøvd. Men jeg kommer nok ikke til å fortsette med å bruke den størrelsen. Jeg liker rett og slett muligheten det gir å bruke 12"x12". Masse plass til pynt!

Den første LO'en her er slik vi laget den på kurset. Vi fikk selv velge farger på bakgrunnspapirene. Ettersom jeg valgte et papir uten særlig pynt (det er litt melert) så ble siden veldig enkel. For meg mangler det en ramme rundt det hele. Jeg kommer nok til å lage en eller annen form for innramming. Da blir det straks mer meg.
Dessverre ble bildet jeg tok litt mørkt. Men jeg håper dere får et inntrykk av LO'en.Bildet på den andre LO'en er et jeg tok i slutten av januar av sønnene mine. Jeg er så fornøyd med det, for det gir et inntrykk av hvordan guttene mine er, og hvordan de har det sammen. De er nemlig stort sett bestekompiser og det er ikke så ofte de krangler. Her går de fornøyd bortover veien og snakker sammen på en søndagstur.
Jeg ble veldig fornøyd med denne LO'en og kommer nok ikke til å gjøre noe ekstra her.

Vel, det er alt for i dag. Håper dere som titter innom har det like fint som her hos meg. Solen skinner og det er nesten 7 grader C ute. Har sett at kattlabbene (gåsungene) har begynt å komme allerede. Herlig!!!

Ha en super dag! Klem fra meg :)

1 comment:

Marte said...

Det hadde vært så koselig! Regner med det ikke er så vanskelig, men som sagt er jeg virkelig blank! ;)

Synes scrappingen din er så fin, får alltid masse inspirasjon hos deg!!