Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Saturday, April 19, 2008

Bestillingskort til 10 åring

En kunde kom inn i butikken og så et kort jeg hadde liggende på disken. Det var et kort jeg har fått fra Muchmore, og som jeg har bare for å vise kundene at det går an å lage en slik modell. Jeg har nemlig gitt bort alle de jeg selv har laget, og inntil jeg får laget en ny modell viser jeg dette kortet til kundene. Nå er dette kortet laget av helt andre papir og med annen pynt enn det jeg selv selger i butikken. For meg er det jo modellen som er det viktigste. Men... det var akkurat papiret og fargene som var brukt som var det aller viktigste for denne kunden. Sukk! Så etter å ha forklart at jeg ikke selger modellen så gikk vi gjennom alle pyntepapirene i butikken for å finne noe som kunne gi det samme uttrykket som modellen. Og jeg har heldigvis fått inn noen kjempeflotte papir fra Treehouse Memories (som ikke er lagt ut i nettbutikken enda dessverre), og blant disse tosidige papirene fant vi noen vi kunne bruke.

Så... her har jeg laget nok et kort med magebelte. Det er hermet etter kortet jeg mottok fra Muchmore, ikke bare i fasong, men også i farger. Jeg pleier normalt ikke å herme etter sånn som dette. Det er liksom ikke så morsomt når det blir så likt originalen! Jeg liker heller å lage min egen vri på ting. Men kunden ble kjempefornøyd, og det er jo det aller viktigste!! Forsiden med magebeltet på. Blomstene er klipt ut fra pyntepapiret.
Innsiden. Litt personlig med navnet på mottakeren. Alle papirene er fra Treehouse Memories, det er tre forskjellige. På bokstavene (QK-Sunshine) har jeg pyntet med glitterlim. Blomstene er klipt ut fra samme papir som dem på magebeltet. Prikkene er stempel fra Hero Arts.
Baksiden med magebeltet. 'Håndlaget av'- stempelet er fra Ditten&Datten. Jeg har stemplet med Fluid Chalk Soft Pastels og det ble kanskje litt vel blasst i forhold til alle de skarpe fargene på kortet.


Jeg er ikke helt fornøyd med kortet, og jeg tror at den viktigste grunnen til det er at jeg syns det mangler noe. Nemlig sverting av kantene. Jeg har latt alle kantene på hele kortet stå uten å gjøre noe med dem. Jeg har ikke engang laget mine sedvanlige stiplete linjer. Jeg følte at kunden ville at det skulle være helt likt den modellen jeg har fra Muchmore, og den er det ikke gjort noe som helst med langs kantene. Derfor ville jeg ikke gjøre noe med det jeg laget heller. Men det er ikke "meg". Jeg må ha et eller annet på alle kanter før jeg blir fornøyd.


Men kortet er solgt og kunden ble kjempefornøyd!


Nå skal jeg nyte lørdagskvelden her hjemme. Vi har hatt en strålende dag her i Bærum, og vi fant faktisk fram hagemøblene i dag. Men det er litt for kaldt til å sitte ute på kvelden enda. Jeg krysser fingrene for at vi kan nyte lunsjen ute i morgen.


Ha en kjempefin kveld og søndag alle som titter innom her!!


Klemmer fra meg :)

9 comments:

Heidi said...

Kjempekoselig kort med lekre blomster på og ikke minst fine farger!

Klem fra Heidi som er så glad for at solen skinner om dagene :o)

Hanne said...

Dette kortet noteres i min kreative bok :) Smart måte å gjøre det på, med det magebeltet! Har det på samme måten som deg med disse kantene, og synes kortet ser litt uferdig ut hvis jeg ikke gjør noe. Men det er ikke alle som ser sånt vettu, og fornøyd kunde er jo det viktigste!

God søndag fra vårlig Steinkjer :)

Hanne said...

Ja, det er bare meg igjen :) Inga og jeg har vært i Trondheim i dag, på infomøte. Hun er nemlig tatt opp som utvekslingsstudent i organisasjonen Speak, og skal ha High School Year i USA neste år. Hjælp :/ Hennes kurve for å glede seg går like bratt oppover som min for å grue seg... MEN vi vinket og hilste fra deg da vi kjørte forbi Skogn! Hehe. Vi deler i hvert fall samme rare humor :D

Ha en fin kveld, Kristin!
masse klemmer fra Hanne, som skal handle litt stæsj i nettbutikken din ila kvelden :)

Jorunn said...

Heisann!!

Syntes kortet var nydelig eg, sjølv om kantane ikkje var sverta...(er nemlig litt avhengig av det eg også...)
Kreativ og morsom detalj med det magebeltet og så nydelig på innsida også!!

Det kortet til din niese var også vakkert! Dei er jo skjønne dei RAM stempla!

klem,
jorunn

Unni R said...

Kjempeflott kort og for en ide...den må nok prøves...håper det er greit... :) Mye flott du har laget :D

Klem

Camilla said...

Hei Kristin. Kortet var kjempefint! Og det viktigste er jo at kunden blir fornøyd:) Du er kjempeheldig som kan jobbe med hobbyen din! Liker hunden din! Er det en husky? Jeg hadde en som liten. Haha, måtte le da jeg så hva han hadde gjort med korgen sin! Koselig at du vil linke meg!! Jeg linker deg også:) Ha en flott uke! Klem, Camilla.

Turid Mari said...

Åii!! Tuusen takk før en søt og røranes kommentar inne hos mæ :)
Blei heilt matt ;)
Kjæmpesøtt kort du har laga her!!
Gøy med alle detaljan og bretteteknikken :)

Stor klem fra Turid.

Marte said...

Hei du!

Takk for det.. :)

Må si meg enig med de andre jentene som har kommentert her.. Stilig kort, og jeg ser også det med kantene ;) Kanskje det er der det ligger? At man legger for godt merke til detaljene selv?

Uansett, kortet er kjempe fresht og fult av glede! Fargene er så knall!

Jeg gleder meg til å se deg i kveld..! :)

Godklem fra meg

Helle Alice said...

Hei
Så fine kort du lager. Jeg bare titter innom for å si at du vant smykke-giveaway'en i bloggen min, så du må titte der så jeg kan få sendt deg smykket ditt!