Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Sunday, May 25, 2008

Barnekursmodell 2

Her kommer endelig den andre modellen jeg hadde på barnekurset i forrige uke. Jentene likte veldig godt at det ble ultrajentete farger på det :) Guttene derimot var vel ditto lite begistret for det! Innsiden fikk blant annet en QK-lomme for å gi pengegave i. Men selvsagt kan jo lommen brukes til å putte en lapp av noe slag i :) Hvis man gir en 'vanlig' gave, altså :)
Baksiden ble enkel igjen.
Jeg prøver å få alle kursdeltagerene jeg har til å skrive navnet sitt på 'kunstverket' sitt. På barnekurs er det ikke noe problem, for barna elsker å skrive navnet sitt overalt. På voksenkurs derimot er det vanskeligere. De kan gjerne trykke Håndlaget av-stempelet der, men de skriver ikke alltid navnet sitt der så lenge de er på kurset. Det er merkelig at enkelte kvier seg for å 'innrømme' at de faktisk har laget noe som de kan vise fram til andre (for deres kort er selvsagt "på langt nær så bra som kursmodellen"). Noen er veldig stolte av det de lager, mens andre aldri blir fornøyd med sitt eget resultat. Jeg har merket at den 'Jantelov-holdningen' til seg selv spesielt begynner å gjøre seg gjeldende fra tidlig i tenårene. Jeg syns dette er så trist!!!

Jeg oppfordrer alle til å stå fram med det de lager (uansett hva det er) og at de er stolte for det de har prestert (uansett hvordan det ser ut i forhold til det andre har laget)!!! Det blir så trist hvis bare de flinkeste skal få vist fram det de har laget.

God klem til alle som besøker bloggen min i dag! Jeg er i godt humør (litt trøtt, men ellers OK), og syns livet er herlig!! Jeg håper jeg får noen til å smile i dag :)

Kristin :)

2 comments:

Marte said...

Jeg smiler hver dag - når jeg er innom bloggen din! :)

Du er så søt!

Enig med du, janteloven burde vært avskaffet for lengst - men sånn er det desverre ikke.. Har fortsatt noen uoffisielle produkter som trives best i skuffen (iallefall i mitt hode..) Kanskje jeg skal dra frem noen?

Ha en strålende dag vennen, her ramler det snart inn en god venninne for å scrappe litt.. (Jaa, jeg har laget LO's som ikke er vist til noen.. hihi)

Stor klem fra Marte

Hanne said...

Så flink du er asså, Kristin!! Det er da en utfordring å lage noe som blir såpass enkelt (dvs uten så mye stæsj) men samtidig så fint?!
Skal maile deg mer om dette når jeg får litt bedre tid...

men jeg er enig i det du skriver. jeg opplever det samme når folk får kort fra meg som de har bestilt. De spør om ikke jeg kan skrive på inni, for selv skriver de så stygt!! Hørt på makan, sier jeg, skriv sjøl! Det skal jo være noe personlig, og det er da mye viktigere enn at det blir så til de grader gjennomført?

jaja - ble bare litt revet med *hehe* god helg, vennen! :)