Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Thursday, May 22, 2008

Nytt barnekortkurs - Modell 1

I går kveld holdt jeg barnekortkurs igjen. Denne gangen var det faktisk en miks med gutter og jenter. Vel, guttene var mine egne sønner, men likevel... gutter! Jeg var faktisk litt usikker på hvordan guttene ville like kurset. Jeg vet at de elsker å få være med meg på hobbyrommet for å bruke mine ting når de skal lage kort til en bursdag. Likevel er det noe annet å gå på et kurs sammen med jenter! Ukjente jenter! Men jeg hadde ikke trengt å bekymre meg, det hele ble en så stor suksess at de i bilen på tur hjem spurte om hva de skal lage på neste kurs!!

Dette er det første kortet de skulle lage. Jeg prøvde å lage noe guttete og da blir det ofte disse fargene jeg ender opp med.

De fikk lov å stanse ut 'blomst' med QK-Revolution. Det var tydeligvis en morsom ting å få gjøre selv. Jeg tenkte at oppgaven med å bruke små stansere til retro-blomstene i forskjellige størrelser ville være like grei, men de var vanskeligere for de små hendene å bruke (spesielt den største og til dels den mellomste) så derfor måtte jeg hjelp til mer med det enn jeg først hadde trodd.

Embossing av teksten var også morsomt (å embossere som sønnen min kalte det :)). Inni kortet gjorde jeg det veldig enkelt med å stanse ut flere 'blomster' fra QK. Baksiden med nok en 'blomst'. Enkelt og greit.
Ungene brukte litt over en time på å lage dette kortet. Jeg er glad jeg ikke valgte flere detaljer på det enn dette.

Jeg lagde også et jentekort, men det har jeg ikke lastet inn på dataen enda, så det får jeg komme tilbake til senere.

3 comments:

Marte said...

Så søtt barnekort, koselig at gutta koste seg!! :)

Var innom nettbutikken din i går for å se etter de puncher blomstene.. Jeg ønsker meg den mellomst og den lille, selger du disse vennen? Kunne ikke finne dem..

Godklem fra meg

Hanne said...

Hei Kristin, nå er det lenge siden jeg har sett noe til deg, håper alt er bra med deg!

Jeg planlegger å starte barnekurs, kan jeg maile deg noen spørsmål om dette, tror du? Flotte kort ble det her, i hvert fall! Og de
LO'ene dine var virkelig stilige, så allsidig og flink du er, Kristin!

klem fra Hanne:)

Heidi said...

Kjempekoselig kristin. Fint å se litt liv her inne hos deg igjen. Nydelige farger.

Klem fra Heidi