Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Thursday, September 25, 2008

Penny Black Saturday challenge #15

Good morning, dear friends. How are you doing this very beautiful morning? Here where I live we have a chilly morning with sun and beautiful autumn colours everywhere. I woke up this morning and outside it was only 5 degrees Celsius. I always take my dog for a brisk walk for half an hour, and nowadays it is just sooo beautiful to see the sun rise making the sky pinkish. It is such a nice way to start the day that I don't mind the chilly weather. You see, I love the autumn! I love it when the temperature is creeping downwards and the colours of the leaves are changing each day. Okey, I will agree that it wouldn't have been the same if it had been raining and windy. But I have learnt that it is just a matter of getting dressed properly. Then I'll enjoy my walk in the rain and wind as well :)

This week in Penny Black Saturday challenge #15 we are supposed to decorate the inside of the card. That wasn't really a challenge for me, since I'm always decorating the inside of the cards I'm making.

But even if the challenge was easy I have used soooo many days on this card. It's just one of those times when you feel that everything is a struggle. Because of the change of the temperature here I have caught a cold, and my head has felt like it has been filled with fluff (just like Whinnie the Pooh ♥). Because of the fluff it has been hard to think properly, and I just haven't been able to do anything without a struggle.

But, now, here is my card. I have used Katharina Frei's sketch #29. I love Katharina's sketches, they are detailed but easy to follow. I used a cute image from Penny Black on the front. I love this cuty kitty! The white paper is from Doodlebug Design, the red paper is from 3ndypapir. I have used QK-alphabet called Metro skinni minis. The ribbons is a left over from the years I lived i South-Korea :)
The inside is decorated with the same papers as the front. I have made it as a folder so I can put a picture in it. On the white paper on the left I have used a corner stamp from one of Stempelglede's Christmas sets. The trees are punched out useing a punch I sell in my web-shop (http://www.kort-og-godt.no/).At the back I have punched out a snowflake with a Marvy Uchida-punch. I have made a circle from the red paper using QK-cookie cutter die, and then put my personal stamp on top of that. The calendar is a stamp from Norsk Stempelblad and you can find it in my web-shop :)
That's it! I have started a new project and will show it as soon as I have finished. And when that will be depends on how much the fluff in my head disturbs me :)

14 comments:

Hanne said...

Gudd mårning sønnsjain :)
Det ser ut som det var verdt strevet, det kortet ble jo nydelig og en halv! Har ikke sett det stempelet før, så nuskåt!

Her er det også vakkert høstvær, og jeg tror hodet mitt er likedan som ditt, bare at mitt er litt mer betong - jeg sitter bare og strever med noen kort som må bli ferdige, mens forkjølelsen legger seg som et tung teppe rundt det meste. Jaja - får gå og prøve!

Ha en fin dag, Kristinvennen!
Høstklem fra Hanne :)

Heidi said...

Kjempekoselig kort Kristin. Ble veldig inspirert til å begynne med julekortene nå. Må bare få fatt i litt papirer først. Var ikke så mye julete oppi eskene mine.

Også fikk jeg så lyst på nybakte boller når jeg så bildet på siden din

Ha en fin dag da snuppa

Klem fra
Heidi

Inger Marie said...

Hei vennen :)

Kortet ble jo kjempe flott:)
Er så mange som er så flinke å får unna julekortene så tidlig, kommer nok på etterskudd i år også jeg..hihi
Her er det også nydelig høstvær idag :)

Klem fra Inger Marie

Kath said...

fabulous card for the challenge and love how you have decorated the inside....hope you recover from your cold soon and thanks for playing along at PBSc this week
Hugs
kath
xxxxx

Hege-Annie Simonsen said...

Åh, så flott dette kortet er!! herlig med den lomma på innsiden. Vet du, jeg satt og tenkte på noe slikt i dag - et folderkort litt ulikt de mappekortene jeg har laget til nå. Jeg koser meg stort, med å lage julekortene. Får så god stemning av det. Godt å være tidlig ute, for jeg har en bestilling på 60-80 stk (!!!!). Jeg må komme meg i havn med dem + mine egne. :)

Takk for opplysningen om det sirkelstempelet. Det kan nok stemme at det er fra Kreativ Hobby. :) Har så mange stempler å holde styr på nå, at det ikke er rart om jeg ikke husker hvor alle er kjøpt!

Ha en fin kveld!

"Hermine" said...

Herlig Penny Black-kort. Er lenge mellom hver gang man ser de motivene og det er synd for de er jo så fine :)
Håepr du får en koselig høstkveld og en riktig god helg!

Bev said...

Fabulous idea to make a folder, love the cute image and how you have decorated the inside

hugs Bev x

Mrs Wonka said...

This is lovely, I love this stamp it is one of my favorites.

Mrs Wonka x

Hege said...

Hei!
Nydelig kort ja!!
Ville bare takke for i går, det var kjempekos å være på treff hos deg!
Jeg er enda i lykkerus over å ha en scrappebutikk i Bærum!! *hopper litt opp og ned*

Ha en flott helg og nyt høstværet!!

Stjerneglimt said...

Heisann! dette var et riktig godthumørstempel! (ja, hele kortet var fint). Hele katta lyser av både "ramp og søtest i verden" =0)
Den blandingen er utrolig sjarmerende! - både på dyr og barn...he he =0)

nessy said...

lovely xmas card inside and out!! beautifully decorated!!
thanks for your kind words on my blog ~ i have an e~mail link in my profile if you would like to get intouch!!
vanessa xx

Marte said...

Hei du!! Tusen takk for i går,ja - veldig koselig var det. Godt at noen av oss fikk laget noe iallefall. Haha. Kom hjem med 2 trykk (ett malt) og et oppskjært kort.

Angående den musikken.. jeg må le litt - for jeg gjør akkurat det samme selv. Har blogget med Hanne siden februar eller noe, og fant ut i forrige uke at hun har musikk på bloggen sin. HAHA!

Såå, hvis du vil høre en fin sang kan du jo skru på lyden - men jeg har også skrudd den av nå, for det er da veldig irriterende at den begynner på nytt hver gang jeg har gjort noe andre steder i bloggverden.. Spørs hvor lenge den får bli ;)

Ha en knall fredag - når får jeg komme på boller? :P

Godklem fra meg

Karin said...

what a cute x-mas card.
Love the cute image.
Overhere the weather is just great, and I hope it stays that way. I don't like winter with snow and low temperatures. I love sunn and high temperatures.

xoxo karin

Marteslillerom said...

Nok et nydelig kort fra deg.
Ta en titt innom min blogg å se.
Kos Marte