Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Thursday, August 27, 2009

Card class / Kortkurs

I made this card for a birthdaycardclass last week. A girl turning 9 years wanted to have a cardclass with 11 others girls. She wanted something with animals, a purple card and a combination of friendship and birthdaycard.

I used Rachelle Anne Miller's stamp with a cute bunny and a birdie. The text says "Friendship is for the humans what the sun is for the flowers". That's a cute saying. The backgroundpapers are both from Doodlebug Designs. The butterfly is cut of with a die from QuicKutz. I embossed the text with white powder. The small dewdrops and the ribbon around the image are from my stash.

Jeg laget dette kortet til et bursdagskortkurs som jeg holdt i forrige uke. En jente som ble 9 år ønsket å ha et kurs sammen med 11 andre jenter. Hun ønsket at kortet de skulle lage skulle inneholde dyr, fargen lilla, og det skulle være en kombinasjon av vennekort og bursdagskort.

Jeg brukte et stempel tegnet av Rachelle Anne Miller, med en søt kaning og en liten fugl. Teksten nederst er embosset i hvitt og jeg liker innholdet i teksten så godt. Bakgrunnspapirene er fra Doodlebug Designs. Sommerfuglen er laget med en QuicKutz-plate. Vanndråpene og sløyfen rundt motivet er fra haugen av pynt jeg har liggende. On the insides I put some tags in a pocket. On the lower right corner of the pocket I've stamped a text saying "You make me smile". The text on the right side, lower right corner says "For you".

På innsiden har jeg laget en lomme med noen lapper. Utenpå lommen, i nederste høyre hjørne, har jeg stemplet en liten tekst med stempel fra Papirgleder. På høyre siden har jeg brukt stempel fra Norsk Stempelblad. The tag on the left is a calendar where you can write the month of the birthday. It says "It is your day today! Congratulations!". The tag on the right says "A regard to you because ........ Nice hug". Both these stamps are from Norsk Stempelblad.

Lappen til venstre har fått kalenderstempel, og den til høyre har fått en lapp hvor man kan skrive en hyggelig melding til mottakeren. Begge stemplene er fra Norsk Stempelblad. I put the "handmade by"-stamp on the back and the girls could write their names on it if they wanted. Scrapmagasinet.no has made this stamp without a name on so I can use it in classes.

Stempelet på baksiden er laget av Scrapmagsinet.no. Hun pleier som regel å lage disse med ferdig navnetrekk på, men jeg ønsket heller å ha et uten navn på slik at deltakerne på kurs kan skrive sitt navn der.
I always try to make the cards so the class will last for an hour. And always I end up having to stress the kids to work faster. I think I've made an simple card, but I always forget that the details will take quite a while to make. And this is happening even though I have cut everything to the right size, and stamped most of the texts, done the embossing and so on. I think I have to make all my cards for classes simpler yet. Hmmm!

Jeg prøver alltid å lage kortene slik at de vil bruke en time på å lage dem når jeg holder slike bursdagskurs. Alltid ender jeg opp med å måtte mase litt på barna om å jobbe raskere. Jeg syns bestandig at jeg har greid å lage et enkelt kort, men så glemmer jeg at alle detaljene faktisk tar lang tid å lage. Og dette skjer selv om jeg har laget klart alle delene på forhånd (alle bitene er skjært til i riktige størrelser, jeg har stemplet det meste av det som kan stemples, embossingen er gjort, osv.) Jeg tror jeg må øve meg på å lage kortene til kortkursene mine enda enklere. Hmm!

It's Thursday today! Almost week-end, yeah!!
Det er torsdag idag, og nesten helg, hurra!
Kristin :)

9 comments:

Hildegunn said...

Nydelig kort i flotte lillafarger!
Kjempesøtt motiv :)

Her skinner solen innimellom og det er en flott torsdag.
Ønsker deg ei riktig god helg!

Elli said...

So pretty !!!

nessy said...

gosh love the colour and so cute ~so much to look at kristin ~perfect.
vanessa xx
ps where did you get that fab stamp you used on the back of the card??? is it only in norweigan??

Marte said...

Takk for koselig kommentar, vennen min. Kortkurs høres så koselig ut, skulle ønske jeg turte det samme! :) Har du bestemt oppstart av kreative kvelder? Blir det noe av? :)

Klem til deg,fra meg

Pia said...

super nydeligt kort i dejlige farver

Janne said...

Så søtt og koselig kort. Fargene og sammensetningen var kjempeflott.

Maya said...

Så herlig kort,Kristin!!
Søtt motiv og nydelige farger!

Kan tenke meg barna satte pris på 1 time med kort-laging!
Det er jo såå gøy :)
Ha ei flotters helg,
klemmer fra Maya:)

Dot Scrap said...

Virkelig smukt kort. Jeg elsker lilla. Så flot så flot.

Heather x said...

Beautiful card, Kristin, I bet the children enjoyed making them too :0)
Have a great weekend.
*hugs* Heather x