Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Monday, August 31, 2009

Just Christmas and Birthdaycards #43

New week, new sketch. Over on Just Christmas and Birthdaycards we have come to sketch #43 now. Wow! Time has really been flying by. The blog will soon celebrate it's 1 year blogoversary :)

Ny uke, ny skisse. Hos Just Christmas and Birthdaycards har vi kommet til skisse nr. 43 nå. Det er helt utrolig hvor raskt tiden har gått. Snart kan vi faktisk feire bloggens 1 års dag!! :)

The sketch this week is made by me. It's a real simple one and I hope you will like it. Please join us with a card. If you don't feel like making a christmascard I'm sure there are plenty of birthdaycards you need to make ;) *wink* But when you think of it, it is less than four, yes 4, months to christmas so maybe a christmascard isn't all that out of season anyway?

Det er jeg som har laget skissen denne uken og jeg håper virkelig at du liker den. Hvorfor ikke delta med et kort? Om du ikke føler for å lage et julekort så har du sikkert mange bursdagskort du likevel må lage! ;) *blunke* Men hvis du tenker deg om så er det faktisk mindre enn fire, ja, 4, måneder til jul, så kanskje det ikke er helt dumt med et julekort likevel?

My card is a result of using scraps. Yes, scraps. I have tidied up amongst old craft supplies and I found that I really need to use some of it instead of buying new stuff all the time. And to justify that I ordered some new papers and a new die the other day I decided to only use old supplies for some cards now.

Kortet mitt er laget bare med rester. Ja, rester. Jeg har nemlig ryddet opp i gamle hobbyting og jeg fant ut at det er på tide å bruke opp noe av alt det jeg har istedet for å kjøpe nytt hele tiden. Og det er kanskje også en måte å rettferdiggjøre det faktum at jeg faktisk bestilte noen nye papirer og en ny die her forleden dag. Så de neste kortene er laget nesten bare med gamle rester.

The backgroundpaper is a piece of gift wrapping paper. I love to collect old wrappings but lately I've only collected and not used so my drawer is full. I never use them on presents only on other things, like cards :) The cute Santa is something I or someone in the family received on a present some years back in time. I've saved it for something special and have kind of forgotten about it. Now I decided to use it :) The green cardstock behind the Santa is emossed in white with a text stamp from KH Design. Both the green and the white cardstock are from my drawers with scraps. The lace is the only thing here that is kind of new. I bought it this year!! :)

Bakgrunnspapiret er egentlig en gammel rest av et gavepapir. Jeg elsker å samle på fine gavepapir slik at jeg senere kan bruke dem på slikt som kort. Men i det siste har jeg samlet mer enn jeg har brukt og nå er skuffen min full! På tide å bruke litt med andre ord!! Den søte nissen er noe som var på en gave jeg eller noen i familien fikk et år for lenge siden. Jeg har samlet på den for å bruke den på noe flott, men så har jeg bare glemt den. Typisk. Den grønne kartongen bak nissen er embosset med hvitt pulver. Teksten er et stempel fra KH Design. Både den grønne og den hvite kartongen er fra resteskuffene mine. Blonden er faktisk det eneste som jeg har kjøpt i år, så den er nesten ny! :) On the inside I have used an old clothes-tag which I have painted with golden acrylic paint. I've written a text on it with white gel roller ("Merry Christmas to you and yours"). I've used more of the gift wrapping on both the sides, and I've cut out a white "diamond" with a Spellbinder die.
På innsiden har jeg brukt en gammel kles-tag som jeg har malt med gull akrylmaling. Jeg har skrevet teksten med en hvit gel-roller penn. Jeg har brukt små rester av gavepapiret også her, og kuttet ut en hvit diamantform med en Spellbinder die for å ha noe å skrive på. This is a close-up of the tag. Nærbilde av tag'en.
And my personal stamp and some more gift wrapping scrap on the back.
Og på baksiden har jeg selvsagt satt mitt personlige stempel og enda mer av gavepapiret.

Today we have more chilly weather than we have had for a while. It was kind of an autumny feel
outside when I walked the dog this morning. We have had a lot of rain lately but today it's actually sunny. But colder! It's soon September so I guess we can't deny that it's autumn now. The summer is definetly over!
I dag er det kaldere ute enn det har vært på lenge. Det var en slags høstlig drag i luften da jeg gikk tur med hundene mine i morges. Vi har hatt masse regn i det siste, men i dag er det nesten skyfritt og sol. Men definitivt kaldere! Det er snart september så vi kan vel ikke nekte for at det er høst nå og at sommeren ugjenkallelig er over for i år. Sukk!
Have a nice day everyone, and thanks for looking.
Ha en flott dag videre, og takk for at du har tatt deg tid til å kikke innom bloggen min :)
Kristin :)

2 comments:

Hildegunn said...

Flott kort du har laget!
Supert å samle på gavepapir og bruke det til kort også, det har jeg jammen ikke tenkt på.... Men jeg samler på mye annet...

Ønsker deg en flott dag!

eba said...

Så flink du er som lager julekort! Bør begynne jeg også, så får jeg kanskje sendt noen også i år...??? :P Flott kortet ditt, forresten! :)