Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Monday, August 31, 2009

A walk in the forrest / Skogstur

Saturday morning I walked the dogs and we went for a lovely hike in the forrest close-by. I brought my camera and hoped to get some nice snapshots. I love to see how the nature changes between the seasons, and now the summer is letting go and the autumn is taking over and I love to capture all those small signs of change.

Lørdagsmorgenen gikk jeg en tur med hundene mine i skogen som ligger rett ved oss. Jeg tok med meg kameraet i håp om at jeg kunne få tatt noen fine bilder. Jeg elsker å se alle forandringene i naturen nå som sommeren går over i høst. Det er små ting som forandres nesten umerkelig og da er det fint å kunne knipse noen bilder for å kunne nyte alt det vakre som skjer rundt en. Jeg føler enkelte ganger at jeg ser mer på en tur med kameraet i hånden enn når jeg bare går en tur med hundene.

I saw a lot of interesting things and I took maybe one hundred pictures, but I will show you only a few of them. I think it would be a killer to show you all of them in one go :)

Jeg så utrolig masse flott og jeg tror jeg tok nesten hundre bilder. Men jeg lover å ikke kjede dere med alle bildene. Det kan bli for mye av det gode liksom. Her er en lite smakebit av hva hundene og jeg fikk se.


Okey, this is not from the forrest, but from a garden in my neighbourhood. I just had to take a picture of them on my way back home. :)
Greit jeg skal ikke påstå at vi har slike epler i skogen, men i en hage i nabolaget. Jeg bare måtte ta bilder av dem på tur hjem etter turen. :)



We were so lucky with the weather because later in the day the rain started to pour down again. See how beautiful the sky was with all the clouds. I just love to see clouds!! This picture is taken from a viewpoint on top of the forrest.
Vi var skikkelig heldige med været på turen, senere på dagen begynte det å regne igjen.
Se hvor flott himmelen er med skyene. Jeg elsker å se på skyene!! Dette bildet er tatt fra et utsiktspunkt oppe i skogen.

Petunia has challenged us to go hiking. With these pictures I can show you that I took the challenge. They are my proof. Normally I go for a walk every day. But that is the same walk that takes me half hour. I don't see much exciting things on these trips. When I think of hiking I think of a trip that lasts longer and that takes me further away from home. To a place where I don't normally go. Hiking is in the nature.
Petunia har utfordret oss til å gå på tur og med disse bildene så beviser jeg at jeg kom meg ut på tur på lørdag. Egentlig går jeg tur hver dag, men det blir liksom den samme runden som tar en halvtime, og det er begrenset hvor spennende den blir. Når jeg sier "gå på tur" nå så tenker jeg på en tur som tar litt lenger tid enn vanlig, og som kanskje går litt andre steder enn der hvor jeg vanligvis tråkker. En tur som går inn i skogen, eller opp på fjellet eller noe som bringer meg enda nærmere naturen.
Have a great evening.
Ha en flott kveld videre.
Kristin :)

1 comment:

Petunia said...

Å så fine turbilder!! Flott du tok utfordringen! jeg håper det på sikt kan gi litt ringvirkninger. At folk ser fin turbilder hos andre og får lyst til å komme seg ut på tur selv!
Det viktige er ikke hvor langt man går eller hvor man går, men at man har kommet seg ut litt og beveget seg i alle fall bittelitt. Og så får man tatt bilder da og det er jo alltid kjekt!
Du kan ta turmerket på bloggen min om du ønsker det. Men det er helt frivillig!!!