Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Wednesday, September 09, 2009

Birthdaycard for a man / Bursdagskort til en mann

A friend has just turned 50 and this is the card I made for him. I based my setup on sketch #41 on JCBC. The photo of the young man is downloaded from Shabby Chic Papirskatter. If you haven't visited Heidi's blog yet you should go there, it's fantastic! Paper's from Kaiser Craft. Texts are stamps from Anka Design. Ribbon, flowers and brads from my stash. The leaves are cut out using a Martha Stewart punch. I've made faux stitches around the edges.

En venn fylte nettopp 50 år og dette er kortet jeg laget til ham. Oppsettet på kortet er fra skisse nr. 41 hos JCBC. Bildet av den unge mannen er lastet ned fra Shabby Chic Papirskatter. Har du ikke besøkt bloggen til Heidi enda så vil jeg anbefale deg en tur for der er det masse fantastisk! Papiret jeg har brukt er fra Kaiser Craft. Tekststemplene er fra Anka Design. Bånd, blomster og splittbinders er fra mine gjemmer. Bladene under blomstene er trykket ut med en Martha Stewart stanse. Rundt alle kantene har jeg tegnet stiplete linjer.
On the inside I've put an image of an triceratops and the text "You may be old, but you're not extinct". On the tag on the right side I've stamped a corner swirl on the tag.

På innsiden har jeg satt en dinosaur og teksten "Du er kanskje gammel, men du er ikke utryddet!" På tag'en på høyresiden har jeg stemplet en hjørneswirl.

I've used the same corner swirls on the back, and my personal stamp from Scrapmagasinet.no has got some dots from a relieff-liner. I've distressed all the edges on all of the papers on the whole card with a paper distresser tool. Some of the edges, like on the tags, are also distressed with Distress Ink. I almost always use Walnut Stain when I distress the edges :)

Den samme hjørneswirlen har jeg også brukt på baksiden av kortet. På mitt personlige stempel fra Scrapmagasinet.no har jeg laget noen prikker med en relieff-liner. På alle kantene på alle papir på hele kortet har jeg brukt en liten dings for å rufse til kantene slik at de ser slitte ut. Normalt ville jeg brukt Distress Ink på alle kantene i tillegg, men denne gangen gjorde jeg det bare på tag'ene. Når jeg gjør dette pleier jeg alltid å bruke Walnut Stain.
-----------------------------------------------
I am still trying to find the best solution to store my craft supplies. Some of the stuff I need to have out in the open in order to remember to use them. But my desk is pretty cramped with all the stuff now and I'm struggling to find how to store the stuff so it's away from the desk but close enough for me to see it and use it.

And I have to get better at tidying up after a craft session. I let all my stamps and stash lay in a heap on the top of my desk instead of putting it away. I feel I am to busy to tidy up, because I just have to finish the next card. So in the end I can't find anything because it's way down in the heap and I don't have time to look for it. Vicious circle!

Jeg strever fortsatt med å finne den beste løsningen for å lagre alt hobbyutstyret mitt. Noen av tingene ønsker jeg å oppbevare åpent slik at jeg ser det og dermed husker å bruke det. Men pulten min er temmelig overfylt av alt jeg har og nå må jeg finne noe smart som gjør at utstyret er bort fra pulten, men samtidig nære nok til at jeg kan se det og dermed bruke det.
Jeg må dessuten bli flinkere til å rydde opp etter en hobbystund. Jeg pleier å legge fra meg stemplene og alt stæsjet i en fin haug oppå pulten min i stedet for å rydde det bort med det samme. Jeg har det liksom for travelt til å rydde for jeg bare må få ferdig det kortet jeg lager der og da. Til slutt kan jeg ikke finne det jeg ønsker for det ligger selvsagt godt begravd i haugen på pulten og jeg har ikke tid til å lete etter det akkurat da. En litt vond sirkel, med andre ord.
Well, that's all for now. Thanks for visiting my blog!
Da får det være nok for nå. Takk for at du besøker bloggen min.
Kristin :)

4 comments:

Hildegunn said...

Herlig kort!
Flotte farger og morsomme stempler du har brukt!
Bildet var flott!

Ønsker deg en riktig god dag!
Klem

Pia said...

sååå flot mandekort i skønne farver og motiv

Janne said...

Så stilig kort, tenker han blir godt fornøyd med kortet;) Tøffe tekststempel! Fargene du har brukt var veldig fine sammen, virkelig lekkert.
Sliter litt med plassen på pulten jeg også...
Ikea har noen smarte "stenger" (kjøkkenavd)som man kan henge kurver på. Passer fint til blomster, bånd,puncher (og litt store ting)etc.
Ha ei fin veke:)

Marte said...

Hei min venn :) tusen takk for koselig kommentar! Så lekkert dette herrekortet er, fargene er perfekte i mine øyne ;) Lekkert papir, har du det i butikken?