Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Friday, September 18, 2009

Birthdaycard - JCBC #45

This is a birthdaycard for my father-in-law. His birthday is next week and I have to send it to him so that's why I had to make it "early". I've used an old photo of him as confirmand. He looks so serious in this picture. Well, he is kind of a serious man, but he also loves to make a joke and tell good stories. My f-i-l is a man that reads a lot, facts about things that interests him. I've put an owl on the card to illustrate this, since the owls are known to be wise animals :)

Dette er et bursdagskort til svigerfaren min. Han har bursdag i neste uke, og siden jeg må sende det i posten så har jeg vært nødt til å lage det såpass "tidlig". Jeg har brukt et gammelt bilde av ham som konfirmant. Han ser så alvorlig ut på dette bildet. Han er riktignok en alvorlig mann, men han elsker å fortelle en god historie og å slå av en spøk. Svigerfaren min er en mann som elsker å lese, spesielt fakta om ting som interesserer ham. Jeg har prøvd å symbolisere dette ved å stemple ugler gjennom hele kortet. Ugler er jo kjent for å være kloke dyr. :) I've used papers from my leftover-box. I have so much scraps that I haven't used any new papers for a long time now. It really feels good to use all those pieces of scraps that normally would have just laid there.

Jeg har brukt papirer fra resteboksen min. Jeg har så utrolig mye rester nå at jeg har ikke hatt behov for å bruke noe nytt på lange tider. Det føles faktisk ganske godt å bruke alle de restene som ellers bare ville ha lagt der.
On the front of the card I've used Tanja's super duper sketch from this week's challenge on Just Christmas and Birthdaycards. If you have to make a birthdaycard or want to start your stack of christmascard I would really recommend to join us by using this sketch. We have now decided to make a new challenge every second week, so you still have some time left to join us. There are so many challenges around in Blog Land now and I know you want to join more than this challenge, so that's why Karin and the rest of the DT decided to change to a forthnightly challenge.
På forsiden av kortet har jeg brukt Tanjas supre skisse fra denne ukens utfordring på Just Christmas and Birtdaycards. Hvis du likevel skal lage et bursdagkort eller ønsker å starte på julekortbunken så kan jeg virkelig anbefale å delta på denne utfordringen med denne skissen. Vi har forresten bestemt at utfordringene skal vare i to uker fra nå av, og det betyr at du fortsatt har tid igjen til å delta. Det er jo så utrolig mange utfordringer å delta på ute i Blogg Land, og vi vet jo at du ønsker å delta på flere enn denne, så derfor har vi forandret vår utfordring til å vare i to uker.

I hope you are doing good, and that you'll have a great week-end. After all it's Friday tonight, and in our house Fridays mean Homemade Pizza and movie/telly. Yuhuu! Bye for now :)
Jeg håper at alt står bra til med deg og at du får en herlig helg. Det er tross alt fredag i kveld, og fredag i vårt hus betyr hjemmelaget pizza og tv/film. Yesss! Vel, hadet så lenge. :)


Kristin :)

4 comments:

Dot Scrap said...

Hej Kristin.
Hvor er kortet bare flot uden på og inden i.
Skønt billede og super flot papir valg. Passer perfekt til billedet.

Pia said...

super flot kort og så gennemført

Lilian said...

This is just gorgeous work Kristin. Your FIL is a very lucky man. Hope he has a wonderful birthday!
Thanks for joining us at the Belles N Whistles blog hop :)

Karin said...

Fabulous card Kristin.
love the black/white and grey tones and cute owls.
You FIL will love it.

Have a great weekend,
xoxo Karin