Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Tuesday, September 01, 2009

JCBC #43 - Birthdaycard and a challenge / Bursdagskort og en utfordring

This is a card for a lady turning 70 in October. A customer ordered the card now because the celebration will be soon. I've used JCBC's sketch this week. Please pop over to that blog and participate in our latest challenge.

Dette kortet er til en dame som blir 70 år i oktober. Kunden som bestilte det ønsket det ferdig snarest, for feiringen av bursdagen vil være nå i september. Jeg fant ut at jeg kunne bruke skissen hos JCBC denne uken til dette kortet. Ønsker du å bruke denne skissen til et bursdags- eller julekort så er det bare å kikke inn i den bloggen for å finne ut hva du skal gjøre og hva du kan vinne.

The butterfly is actually blue metallic, but in the picture it looks almost black. Sorry for the poor quality of the photo :( Well, now, this is another card using mainly scraps. The blue background paper is an old gift wrapping paper. Lovely colours and it's golden patterns everywhere. I used golden embossing powder to heat emboss the text on the white cardstock. The text is a stamp from Penny Black. The green border on top and bottom has been cut with my Fiskars borderpunch.

Sommerfuglen er faktisk blå metallic, men her på bildet ser den nesten svart ut. Beklager så mye for dårlig bilde! Vel, også dette kortet er laget neste utelukkende av rester. Den blå bakgrunnen er fra et gammelt gavepapir. Det er så flotte farger på det, og det er gulldekorasjoner rundt omkring på blomstene. På den hvite bakgrunnen bak sommerfuglen brukte jeg et Penny Black stempel og så embosset jeg teksten med gullfarget pulver. Øverst og nederst har jeg brukt min Fiskars kant punch på den grønne kartongen. Close-up of the butterfly. I've put some 3D foam pads behind the green/white panel.
Nærbilde av sommerfuglen. Jeg har satt det grønne/hvite panelet på 3D-puter.
On the inside I've put a picture of the birthday lady. The white round tag is a chipboard which I've painted with Gesso, and I've put some golden numbers and flowers on. The text is a sticker, and the butterfly in the bottom left corner is a sticker I put on a piece of the gift wrapping and then cut out along the edges. The right side is decorated with the same butterfly and a Spellbinder Label die. In the lower edge of the photo I've put a letter "K" and that's a Grungeboard letter which I've heat embossed with golden powder.

På innsiden har jeg satt et bilde av jubilanten. Den hvite tag'en er en chipboard som jeg har malt med Gesso. Jeg har satt klistremerketall og noen papirblomster på den. Teksten under tag'en er også klistremerker. Sommerfuglen nederst i hjørnet er et klistremerket jeg først satte på en bit av gavepapiret og så klipte rundt den. På høyre side kan du se hvordan sommerfugl-klistremerket egentlig ser ut. Jeg har embosset en Grungeboard-bokstav med gull, pyntet den med sløyfe og satt den nederst på bildet av jubilanten. Jeg syns de Spellbinder diesene gjør seg veldig godt på innsiden av kortene mine. :)


Close-up of the tag. Nærbilde av tag'en.

The back was decorated with more stickers and a piece of the gift wrapping paper.
Jeg pyntet baksiden med enda flere klistremerker og en bit a gavepapiret igjen.

I've put up a list of cards I have to make in the next months and I think I will be quite busy. We are not talking about several cards a day, but there should be several a week. If I'm good about using my scraps I'll get rid of a lot of it soon, that makes me feel so much better. :)

Jeg har laget meg en liste over alle kortene jeg må lage de nærmeste månedene, og jeg tror at jeg kommer til å ha nok å gjøre. Jeg snakker ikke om flere kort om dagen, altså. Men flere i uken er det snakk om. Hvis jeg fortsetter med å være like flink til å bruke alle de gamle restene og tingene fra skuffene mine så vil jeg snart bli kvitt mye av det. Det vil virkelig være en lettelse.
A little challenge for the one who wants: Try to use some of your old crafty things on the next card or LO you make!! Let me know when you've done so, in this posting, so I can come and see :)
En liten utfordring til de som ønsker: Prøv å bruke noen av de gamle tingene i hobbysakene dine på det neste kortet eller den neste LO'en du lager. Gi meg en liten melding i dette innlegget når du har gjort det slik at jeg kan komme og se :)

Kristin :)

4 comments:

Dot Scrap said...

Hi Kristin.
Hvilket smukt kort. Jeg er vild med sommerfugle.
Tusind tak for dine kommentarer på min blog. Nej jeg havde ikke fødselsdag for 2 dage siden, men d. 21. august blev jeg 41 år.
Jeg havde bare glemt at opdatere.

LINANNA DESIGNS said...

Hello Kristin, how are you doing hunny? i hope you are well. Wow what a totally stunning card, i love the butterfly and the blue shade you've used here, absolutely gorgeous!! hope you had a good weekend, enjoy your day hugs Linda x

Iris said...
This comment has been removed by the author.
Iris said...

Wow Kristin, what a lovely card! Gorgeous butterfly, I love it and the colors as well!!! Great idea using gift wrapping paper! Thanks for stopping by at my blog and leaving such a nice comment!
have a great day!

Hugs,
Iris