Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Thursday, September 03, 2009

Penny Black Saturday challenge #64

It's been a long time since last time I participated in Penny Black Saturday Challenges now. I just haven't had the time to think about joining any challenges. But this week I decided to join PBSC with a christmascard as the theme for the challenge is CHRISTMAS.

Det er lenge siden jeg deltok i Penny Black Saturday Challenges nå. Jeg har ikke hatt særlig tid til å tenke på å bli med på noen utfordringer. Men denne uken bestemte jeg meg for å bli med på PBSC med et julekort for temaet på utfordringen der er JUL.

I received some beautiful stamps from Dick at PB Stamps a couple of weeks ago, and I have really longed for sitting down colouring them. Yesterday I stamped up this charming image and coulored it with Distress Inks and Twinkling H2O. I found some scraps of papers and cardstock and made this card.

Jeg mottok noen nydelige stempler fra Dick fra PB Stamps (USA) for noen uker siden, og jeg har klødd etter å sitte ned og fargelegge dem. I går stemplet jeg opp dette søte motivet og farget det med Distress Ink og Twinkling H2O. Jeg gikk i restekassene mine og fant pyntepapirer og kartong og laget dette kortet.

I have used an old JCBC sketch, #28. As I might have told you before my intention is to make both a christmascard and a birthdaycard with all the sketches over on Just Christmas and Birthdaycards, but sometimes I haven't got the time to do that before the challenge is on. Then I put a little PostIt-note on the sketches "Christmascard missing" or "Birthdaycard missing". I still am a little back-logged, especially when it comes to the christmascards.

Jeg har brukt en av JCBCs gamle skisser, nr. 28. Som jeg kanskje har fortalt før så ønsker jeg å lage både et julekort og et bursdagskort med alle skissene fra Just Christmas and Birthdaycards. Men noen ganger har jeg bare ikke tid til å lage begge deler før utfordringen går av stabelen. Da setter jeg en PostIt-lapp på skissene hvor det står "Mangler julekortet" eller "Mangler bursdagskortet". Jeg har fortsatt en del kort å ta igjen, spesielt på julekortsiden. On the insides the scalloped circles are cut out with a Spellbinders die. The tree is a clear-stamp from Ademio, while the text is from a clear-stamp set by PB.

På innsiden har jeg kuttet ut to sirkler med bølgekanter med en Spellbinder die. Treet er et stempel fra Ademio, og teksten er fra et clearstamp-set av PB.

The round frame is a stamp from 7Gypsies, the text stamp is made by Kort i hodet.
Den runde rammen er et stempel fra 7Gypsies, og den engelske teksten er stempel fra Kort i hodet.

Now I've got a nice stack of Christmascards in my drawer. I think with this card I've got 34 cards awaiting the merry season. And hardly any of the cards look the same.
It's getting colder in the mornings here where I live. When I walked the dogs at 7 am this morning I had to hide my hands in the sleeves to keep them warm. It won't last long till I have to find some gloves and a scarf from my winterclothings.
Have a super day where you live.

Nå har jeg en pen bunke med julekort i skuffen min. Jeg tror at dette var det 34. kortet som venter på at den søte juletid skal komme. Og nesten ingen av kortene ligner hverandre.
Det blir kaldere om morgenen her hvor jeg bor. Da jeg gikk morgenturen med hundene min kl. 7:00 så måtte jeg gjemme hendene i jakkeermene for å holde varmen. Om ikke så lenge må jeg nok finne fram et par hansker og et skjerf fra vinterklærne mine.
Ha en super dag der du er!
Kristin :)

3 comments:

Kath said...

it's great to see you back kristin and with such a gorgeous card...isn't this image just adorable and great colour work........thanks for joining in the christmas fun this week at PBSC....hugs kath xxxxxx

Pia said...

super lælkkert kort

Dot Scrap said...

Wauw hvor er det flot Kristin. Jeg synes papiret er så flot og hvilket skønt stempel. Du er bare så dygtig.