Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Wednesday, September 02, 2009

Playful card / Lekent kort

New card again today. This is a more playful style. I just needed to make a quick card. Knowing myselft well-enough that a 'quick card' for me is rarely happening. But it did. After approximately 1 1/2 hours I had finished this card all around from front to back.

Nytt kort igjen idag. Jeg har laget et ganske lekent kort denne gangen. Jeg trengte et kort ganske raskt, og selv om jeg vet at jeg ikke er noe flink til å lage raske kort så gikk det ganske greit denne gangen. Jeg brukte bare ca. 1 1/2 time fra forside til bakside. :)

I used a strip from a paper in my stash. It's one of the summercollection from 3ndypapir. I really like these birds designed by Gudrun Loennecken but have had some problems to find the right project to use them on. Now I decided to use just a strip of the paper and it was so much fun to cut them out and put them all over the card :)

Jeg har brukt en stripe fra et ark i samlingen min. Det er fra sommerkolleksjonen til 3ndypapir og er designet av Gudrun Loennecken. Jeg har lenge siklet litt på dette papiret, men har bare ikke helt funnet det rette prosjektet. Nå som jeg bare skulle bruke en stripe av papiret så hadde jeg masse moro med å pynte med disse gøyale fuglene over hele kortet. :)

I am continuing to use more of my old stash. The backgroundpaper is a mulberrypaper I received as a gift from my husband some years back. I've been kind of greedy and not wanting to use it. But why on earth should I just keep it in my drawer and not enjoy using it on something?? So I tore a piece of it, distressed the edges and stamped a text from Penny Black on it. The white and pink felt flowers was a freebee from a magazine I bought this summer. The frame is made with a stamp from 7Gypsies I think and I've coloured it with a blue felt-tip pen.

Jeg prøver å fortsette å bruke fra de bortgjemte papirene og pyntetingene mine. Fortsatt er det masse igjen så det vil nok ta tid å få det til å vises at jeg bruker noe her. Bakgrunnspapiret er mulberrypapir med forskjellige strukturer av blomster, strå, etc. Jeg elsker slike papirer og dette er et jeg har fått fra mannen min da han kom hjem fra en reise til Korea. Jeg har gjemt på det lenge, for jeg har vært litt gjerrig på å bruke det. Men hva slags glede er det å ha masse lekkert papir i skuffen? Så derfor har jeg revet biter av papiret og puttet på alle sidene. Jeg distresset kantene, og på forsiden har jeg også stemplet et tekststempel fra Penny Black. De rosa og hvite filtblomstene er noe jeg fikk med et hobbyblad jeg kjøpte i sommer. Rammen er laget med stempel fra 7Gypsies (tror jeg) og jeg har brukt en tusj til å fargelegge kanten blå. Inside with more birds. The frame on the left side is the same frame as on front, just coloured in with both blue and green. The text is a stamp from Whiff of Joy. The frame on the right side is cut out using a Spellbinders die. I've drawn a blue and a green line around the edge.

På innsiden finner vi enda flere fugler og flere rammer. Den rammen på venstre side er den samme som på forsiden. Den på høyre side er trykket ut med en Spellbinders die. Jeg har brukt blå og grønn tusj til å tegne rundt kantene på begge rammene.

I even had some birds left of my paperstrip to put some on the back. The frame is the same as on front and the text is a stamp from Kort i hodet and my handwriting.
Jeg hadde til og med nok fugler til å pynte baksiden med. Rammen er den samme som på forsiden. Teksten på engelsk er et stempel fra Kort i hodet.

This card is now on it's way to someone who has her birthday soon. Hopefully the card will arrive in time.
I will try to make another quick card today. I just need to send another card abroad and this one will go to another beautiful person :)

Dette kortet er nå på vei til en dame som har bursdag snart. Jeg krysser fingrene for at det kommer fram i tide.
Jeg skal prøve å lage enda et raskt kort i dag. Jeg må sende nok et kort til utlandet og ettersom det tar tid i postgangen så må jeg sende det snart.
Kristin :)

3 comments:

Rosette said...

WOW! I wish #i could do pretty cards like this in half an hour!! :) To colour the image only.. it takes me around ! to 2 hrs!! lol

Lovely card Kris!! :)

Rosette said...
This comment has been removed by the author.
eba said...

Skikkelig flott kort!!!