Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Friday, September 04, 2009

Wishing you a perfect day

Good morning, dear blogfriend. How are you today? Has the autumn arrived where you live? It certainly has here. Last night we had a horrible rainfall and the wind was blowing hard, and when I walked the dogs as normal this morning I could see that a lot of leaves and small branches had fallen to the ground. When I looked around I could see some yellow leaves on some of the trees as well. I must say that the autumn is actually one of my favourite seasons. I love to see how the colours are changing, and the fresh air in the mornings.

God morgen, kjære bloggvenn. Hvordan står det til i dag? Har høsten kommet der du bor? Den har uten tvil kommet her jeg er! I går kveld regnet det noe helt utrolig og så blåste det skikkelig og det knakte litt i huset når det kom vindkast. Og i morges, da jeg gikk den sedvanlige morgenturen med hundene, så lå det masse blader og kvister på bakken. Da jeg så meg rundt kunne jeg faktisk se litt gule blader på trærne rundt omkring også. Jeg må jo innrømme at høsten er en av mine favorittårstider. Jeg elsker å se på alle fargene som kommer fram overalt, og så er det deilig med den friske, litt spisse luften på morgenen.

Well, enough said about that. My card today is a birthdaycard for a lady who has her birthday soon. I have already sent the card and hopefully she'll receive it in time. :) Once more I have managed to use some old scraps. The stripey paper at the bottom is a gift wrapping paper. I've cut out some of the flowers and stacked them to make the big flowerdecoration. The green cardstock is from my scrapbox, and I put it in an embossing folder from Cuttlebug to make it more interesting. The text at the bottom right corner is a stamp from Whiff of joy, and the letters on the top is from an alphabetset from Panduro. I stamp them on a piece of paper and them cut them out and glue them on :) I know you can buy stickersets that kind of look alike, but I am alway concerned that I will end up with lot of leftover letters. The lace and the butterflygem is from my stash and are one of the newest things here. Oh, and I have put a little charm hanging from behind the flower, it's a heart with the text "Made with love".

Vel, nok om det. Kortet jeg viser i dag er et bursdagskort til ei dame som har bursdag om ikke så mange dagene. Jeg har sendt kortet og jeg krysser fingrene for at det kommer fram i tide. :) Nok en gang har jeg dykket ned i mine gjemmer for å finne noen gamle saker å bruke på kortet. Det stripete og fargerike papiret nederst er gammelt gavepapir. Jeg klipte ut noen av blomstene på papiret og stablet dem oppå hverandre for å lage den store blomsten jeg har dekorert kortet med. Den grønne kartongen er fra resteskuffen og har fått en runde gjennom Cuttlebug-maskinen i en embossingfolder for å gjøre det mer interessant. Teksten i nedre høyre hjørne er et tekststempel fra Whiff of Joy. Bokstavene øverst er stemplet med et Panduro alfabetsett på hvitt papir og så klippet fra hverandre før de ble limt på. Jeg vet det finnes alfabetklistremerker som nesten ser slik ut og det går mye raskere å bruke dem. Men jeg er litt rar slik, for jeg bekymrer meg alltid for at det skal bli mange ubrukte bokstaver fra slike sett. Sommerfuglen og blonden er noe av det som er ganske nytt på kortet. Og jo, jeg har hengt på et lite anheng på blomsten, det er et metallhjerte med teksten "Made with love". On the inside I have used a stampset from Tim Holtz, both the butterflies, the text on the tag and the straws/weeds are from this set. The frame on the right side is a stamp from 7Gypsies which I have stamped and cut out.

På innsiden har jeg brukt stempler fra et av Tim Holtz mange sett. Både sommerfuglene, teksten på tag'en og stråene er fra dette settet. Rammen på høyre side er stempel fra 7Gypsies som er stemplet og klipt ut.

I used the butterflystamp on the back also. The textstamp is from Kort i hodet.
Jeg brukte sommerfugl-stemplet også på baksiden. Tekststempelet er fra Kort i hodet.
It still feels good to have used some of my old stash, but I have to confess that I did buy some really nice designerpapers yesterday. And some new stamps. Hmmm. I'm hopeless. I just can't help myself when I see some lovely stamps and papers. I always seem to find the right excuse to buy; I can use this stamp on a card to my sister, and this paper on a card to my other sister, and this stamp will be perfect for a birthdaycard for a male, and ...... Well, I guess you get the picture.
Fortsatt føles det fint å bruke noe av det gamle jeg har liggende av hobbyutstyr. Men jeg skal innrømme at jeg kjøpte noen virkelig flotte designerpapir i går. Og noen nye stempler. Hmmmm. Jeg er nok litt håpløs! Jeg kan bare ikke hjelpe meg når jeg ser så utrolig masse lekre stempler og papirer. Det virker som jeg alltid har en unnskyldning til å kjøpe; Dette stemplet kan jeg bruke på et kort til søsteren min, dette papiret passer fint på et kort til den andre søsteren min, og dette stempelet vil jo bli perfekt på et herrekort, og.... Vel, jeg tipper du skjønner hvordan dette er.
Okey, that's it from me right now. Time for a cup of coffee and read some more in my book.
Greit, dette får være nok fra meg nå. Jeg skal lage meg en god kopp kaffe og sette meg ned og lese litt i boken min.

Kristin :)

3 comments:

Vibeke said...

For et helt utrolig nydelig kort!! Likte så godt fargene du har brukt på dette:)

God helg til deg:)

Pia said...

nydeligt kort

maxine said...

A beautiful card, I love the flower.