Spam comments

No spam comments will be shown in my blog. I have activated spam control on my comments so all spam will be deleted before they are published!

Wednesday, October 07, 2009

B is for.... / B er for bøssebærer

This week's letter on ABC in words and pictures is B. I've had a hard time to come up with something smart I can both write something about and that I have a decent picture to illustrate my theme. Suddenly, while I was looking through some old photos, I came across these photos of my son. They are from when he was helping out collecting money for a big TV-aid thing we've got every autumn here in Norway. Every year the money are donated to different organizations. The year my son helped out the money went to Unicef who wanted to use the money to help children in need. I was strolling along with him just to keep him company and to make him feel better when he went from house to house asking for donations. He's not the bravest when it comes to facing unknown people :)

Denne ukens bokstav på ABC i ord og bilder er B. Jeg hadde litt problemer med å komme på noe smart som begynte på B som jeg både kunne skrive om og som jeg hadde et brukbart bilde til å illustrere det hele med. Plutselig slo det ned i meg da jeg kikket gjennom gamle bilder og kom over disse bildene av sønnen min; B er for Bøssebærer! For to år siden hjelp eldstesønnen min til med å samle inn penger til TV-aksjonen. Dette året gikk pengene til Unicef. Med "Sammen for barn" skulle de hjelpe barn i nød som ikke fikk muligheter til å gå på skole uten støtte fra andre. Jeg gikk sammen med sønnen min da han gikk fra hus til hus. Han er nemlig ikke den kjekkeste når det gjelder å møte ukjente mennesker på denne måten. :) You might ask why I say that the letter B is for collecting money, but B is actually for the word "Bøssebærer" which in Norwegian is the person collecting the money. :)

It's almost time for another TV-aid thing, the 18t October. This year the money will be donated to Care which will help women in the third world. And my youngest son will be helping out as a "bøssebærer" this time. I guess I will stroll along with him. :)
Det er snart på tide med en ny TV-aksjon, nemlig den 18. oktober. I år skal pengene som samles inn gå til Care som skal hjelpe kvinner i den tredje verden til å bli mer selvhjulpne. Og denne gangen er det min yngste sønn som skal være Bøssebærer. Jeg får vel gå sammen med ham også :)

If you want to see more pictures and stories with the letter B please visit the ABC blog. I would also recommend you to visit Petunia's fantastic blog.
Har du lyst til å lese flere B historier og se på flere B bilder så hopp over til ABC bloggen. Jeg vil på det sterkeste anbefale en tur i Petunias fantastiske blogg også.
Have a great day every one!
Ha en kjempeflott dag alle sammen!
Kristin :)

3 comments:

TorAa said...

Så bra du tok initiativ og gikk sammen med din sønn som bøssebærer.

Bra ABC-B innlegg.

mitt er her:
http://toraamusic.blogspot.com/2009/10/abc-b-pa-norsk-nordisk-hvor-i-all.html

nessy said...

what a handsome young man your son is kristin!! fab pic!!
vanessa xx

Petunia said...

Synes du kom på noe veldig smart og fint å skrive om! Dette er en veldig viktig oppgave. Kjempebra løst!!!